Mange danske firmaer har ikke det store kendskab til mulighederne eller viden om hvordan man kan promovere virksomheden på nettet. Eller hvordan man kan få sin hjemmeside eller webshop længere frem i søgeresultaterne.
I denne artikel vil jeg derfor give dig et rigtig godt råd. En metode til at skabe et stærkt link og sende et grønt miljøvenligt signal til dine besøgende.
Navnet er IngenCo2 og de tilbyder dig et Co2 logo, mod at du betale en vis pris pr. måned for sidevisninger/antal besøg. Det kan ved første ørenlyd virke som en dårlig forretning for dig, men er det bestemt ikke!
Når du opretter dig på Ingenco2.dk får du nemlig muligheden for at sende et miljøvenligt signal til dine kunder. Ikke alle vægter det lige højt, men nogle gør og for disse kan det være forskellen på om de bliver dine kunder.
Dertil kommer de stærke indgående links der kommer mod din hjemmeside. Det skal du betragte som en bonus, men ikke desto mindre vil de styrke troværdigheden for din side.
Det er blevet populært at markere de grønne og miljøvenlige initiativer, din virksomhed er involveret i. Her er IngenCo2 en løsning, der bidrager til en grønnere virksomhedsprofil online.
Det er derfor værd at overveje, hvis du gerne vil have en hjemmeside, der fremstår både grøn, troværdig og professionel.
Ideen ved konceptet
Den helt grundlæggende ide ved konceptet er, at du betaler X antal kroner, alt efter hvor mange besøg og sidevisninger du har om måneden. Det afgører nemlig hvor meget du belaster miljøet, i form af servere og hosting.
Det er klart at webhoteller er forskellige og derfor bliver disse beregninger lavet ud fra mere generelle tendenser.
Prisen stiger altså i takt med dit “forbrug” af sidevisninger og disse penge bliver så brugt til grønne og miljøvenlige tiltag af firmaet bag IngenCo2. Det kan være noget så lavpraktisk, som at plante træer. Selve logoet ser ud som følger:
Så JA – det vil være en omkostning for din virksomhed/hjemmeside, men hvor hurtigt kan du ikke tjene den hjem igen? I mange tilfælde er det en rigtig god investering og bidrag til din promovering online.
Rådet er hermed givet videre – det er op til dig om du vil gøre brug af det.