Digital markedsføring
Få en fast strøm af nye kundehenvendelserFå flere besøgende og kunder, via en effektiv online marketing indsats, med øje for ROI og virksomhedens KPI’er. +10 års erfaring med digital markedsføring, med speciale i SEO og Adwords. Lad os tage en snak om dine ønsker og udfordringer, samt hvilke marketingkanaler du bør satse på.
Styrk din synlighed online, med en digital marketing konsulent
Medier & Co har +10 års erfaring med online markedsføring og digitale løsninger, så vi kan helt sikkert være en stærk samarbejdspartner og marketing konsulent for din forretning.
Vi kan hjælpe dig med alle de førende digitale kanaler som SEO, Adwords, Facebook og Instagram.
Søgemaskineoptimering er en af de mest omkostningseffektive marketingdiscipliner hvor du oplever den højeste ROI, da besøgende kommer gratis, måned efter måned, når du først har placeringerne.
Google Adwords, Facebook og Instagram gør det derimod ekstremt effektivt at spore dine kampagner, hvilket giver værdifuld data, når kampagnerne skal optimeres. Digital markedsføring er fremtiden – det er skalerbart og du ved præcis hvad du får for pengene.
CASE: 4-dobling af besøgende på 10 måneder!
Fra 3.720 til 17.184 besøgende (organisk)
Vi går meget op i langvarige relationer og resultater. I en af vores seneste cases 4-doblede vi det organiske besøgstal, særligt gennem en succesfuld content marketing strategi, med en lang række fag- og vidensartikler af høj kvalitet.
Casen er et godt eksempel på, at en målrettet indsats belønner sig på den lange bane.
Skal vi også hjæpe dig med at doble besøgstallet? Kontakt os for en uforpligtende snak om mulighederne.
Marketing kanaler
De bedste digitale kanaler
Der er særligt 5 digitale kanaler som du bør overveje, hvis du vil øge virksomhedens synlighed online:
SEO
Google Ads
YouTube
Valg af marketingkanaler
Hvordan vælger jeg så de bedste digitale kanaler for mig?
Digital markedsføring er blevet datadrevet med et stort fokus på begreber som PPC, ROI og KPI’er. Det er blevet en disciplin hvor du ikke længere behøver at gætte ud fra din mavefornemmelse, men kan tage strategiske beslutninger, ud fra data og facts.
Af samme grund kan du ikke vide hvad der virker bedst for din virksomhed, hvis du starter på bar bund. Det er helt normalt at satse på 2-4 forskellige kanaler og herefter analysere og evaluere efter en testperiode.
Trackingværktøjer og effektiv sporing gør det muligt, at træffe de rigtige beslutninger.
Kontakt os hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om, hvordan du bør gribe marketing delen an.
Er din hjemmeside klar til at få besøgende?
Det første spørgsmål du bør stille dig selv er, om din hjemmeside eller webshop er klar til at få besøgende. Shopper du i en butik, hvis den har en grim facade eller er svær at finde rundt i? For langt de fleste er svaret nej!
Præcis det samme gælder om din hjemmeside. Den skal være hurtig, brugervenlig, mobilvenlig og nem at navigere rundt på. Samtidig skal den være opbygget med klare kontaktinformationer og Call-to-action (CTA), så den konverterer dine besøgende til henvendelser, signups eller salg.
Alternativet kan blive, at du skal bruge dobbelt så mange penge på online markedsføring, for at opnå samme resultat, som hvis du havde en ny professionel hjemmeside. En konverteringsrate der blot øges fra 1% til 2%, betyder en fordobling af outputtet. Sørg for at din hjemmeside er klar til besøgende, så du får fuld valuta af din marketingindsats.
Konverteringsoptimering som del af din digitale strategi
Du kan ikke tale om digital markedsføring og strategi, uden at inddrage konverteringsoptimering. Her går du ind og arbejder med salgsflowet på din hjemmeside, layouttet og andre elementer der har indflydelse på de besøgendes adfærd.
Det skal være så let og intuitivt som muligt, at udføre de handlinger du ønsker. Uanset om det er salg i en webshop, signups til et nyhedsbrev eller henvendelser via en kontaktformular.
Konverteringsoptimering har meget fokus på virksomhedes Key Performance Indicators (KPI’er). I marketing sammenhæng er PPC og ROI to af nøgleordene. Du skal have det størst mulige afkast af dit marketingbudget og til dette er de digitale platforme ekstremt effektive.
Virksomheder vi har hjulpet med større synlighed online
Vi har igennem tiden arbejdet med utallige kunder og hjulpet dem med at vækste forretningen. Alle kunder bliver behandlet ens, men dem her er vi især stolte af.
Start med en uforpligtende snak
Skal vi tage en uforpligtende snak om hvordan vi kan styrke jeres tilstedeværelse online?
Med +10 års erfaring har vi opbygget en stor viden om, hvordan din virksomhed får succes online.
Kontakt os
Lidt om inbound marketing
Kender du til begrebet inbound marketing? Her kommer vi ind på hvad det indebærer. Forenklet kan man sige, at det er den helt brede variant af digital markedsføring.
Inbound marketing går ud på at fange kundernes opmærksom via synlighed, snarere end at opsøge dem via tv-reklamer og annoncering. Det omhandler en lang række markedsføringsformer og fælles for disse er, at de ofte er billige og ret effektive.
Under COVID-19 er særligt webinarer og e-bøger blevet meget udbredte. Webinarer gør at du som virksomhed kan formidle viden og budskaber, og være “tæt” på kunden, uden det sker rent fysisk.
I tider hvor tv-reklamer og offline markedsføringsformer er blevet mindre effektive, og vanskelige at måle på, er inbound marketing blevet en fast del af marketingmix’et hos de fleste virksomheder.
Det skal dog nævnes at annonceringsformer som Google Ads og SoMe kan være ekstremt effektive, netop fordi du både kan målrette annonceringen uhyre præcist og samtidig har et godt datasæt, at analysere på. Det giver de bedste forudsætninger for at optimere marketingkampagnerne løbende.
Inbound kontra Outbound marketing
Så hvad er forskellen på inbound og outbound marketing? En del af svaret, finder du i selve navnet.
Inbound marketing har fokus på at fange potentielle kunder indirekte, via synlighed på nettet. Det kan være via blogindlæg, SoMe, Webinarer eller søgemaskineoptimering. I alle tilfælde, vil du være synlig over for personen, uden “alarmklokkerne” ringer.
Det er bl.a. disse alarmklokker der medfører, at outbound marketing generelt er mindre effektivt. Her opsøger du nemlig kunden, som med det samme vil vide, at der er tale om reklame og promovering.
Det er særligt følgende fordele, der gør at du også bør overveje de forskellige discipliner i inbound marketing, som en del af din markedsføringsplaner.
- Omkostningseffektivt
- Målrettet og gratis trafik
- Nemt at gå til
- God ROI
Har du lyst til en snak om hvilke kanaler I bør satse på og hvordan vi kan hjælpe din virksomhed? Kontakt os for en uforpligtende snak.