Tjekliste til at få en troværdig hjemmeside.

Troværdighed bliver et vigtigere og vigtigere parameter for hjemmesider. Dels fordi konkurrencen bliver hårdere online og dels fordi at Google strammer grebet og finjusterer deres algoritmer.

De seneste opdateringer med Penguin i spidsen er blot med til at understrege betydningen af en side med høj trust.

Medier & Co har derfor set nærmere på de initiativer du selv kan udføre, for at give din hjemmeside en større troværdighed.

Det handler ikke kun om troværdighed for søgemaskinerne, men lige så meget for den besøgende. Den person du gerne vil have til at handle i din shop.

Man kan i høj grad sammenligne de to områder, for hvis en hjemmeside fremstår utroværdig for besøgende, kan søgemaskinerne nemt tolke den på samme måde.

5 råd til større troværdighed

1. Angiv firma -og kontaktoplysninger tydeligt for enhver

Der er mange hjemmesideejere der ikke skriver adresse, firma- og kontaktoplysninger på siden. Det er en stor fejl.

Dels fordi mange købere vil betvivle troværdigheden og dels fordi søgemaskinerne foretrækker et menneske bag hjemmesiden.

Splogs og affiliate sider har sjældent kontaktoplysninger og firmainformationer som cvr nr. stående. Alle disse personlige oplysninger kan klart signalere, at du har en hjemmeside, som du tør stå ved.

Det vil med det samme fjerne Googles alarmklokker og give hjemmesiden en højere trust.

Ønsker du at gøre ekstra meget ud af det, kan du supplere din kontakt side, med oplysninger i footeren af din hjemmeside. Du bør altid sikre dig at dine oplysninger matcher dem, der er angivet på DK-hostmaster.

Står domænet i et andet navn eller adresse, vil det virke misvisende. Du kan tjekke dit .dk domænes oplysninger her og ellers kan du benytte diverse Who Is værktøjer.

2. Godt indhold med substans

Stavefejl og dårligt indhold bliver straffet prompte af dine besøgende og af søgemaskinerne. Er du ikke selv i stand til at skrive interessant indhold med en vis substans, bør du derfor få professionelle til det.

De seneste opdateringer for Google har blot gjort det endnu mere afgørende, at sikre en høj kvalitet på hjemmesiden, uden det virker overoptimeret.

3. Referencer

Referencer er altid guld værd, når man skal invitere nye kunder ind i butikken. Har du udført et godt og tilfredsstillende stykke arbejde for andre personer, vil sandsynligheden for at du kan gøre det igen være markant større, i kundens optik.

Har du ikke allerede gode referencer, så kom i gang med at få det! Du vil fremstå meget mere troværdig over for de besøgende.

4. Giv gratis eller en god garanti

En god indgangsvinkel til sine kunder er at give garantier eller at tilbyde dem noget gratis. Alle elsker at få gratis produkter eller services. Det behøves ikke være det store, men allerede der, vil de føle sig værdsat og tilknyttet til dig og din virksomhed.

Det kan være en garanti af det elektronik du sælger, eller et gratis energitjek af et hus.

5. Flot design og brugervenlighed

Jeg hører til de personer, der mener at hjemmesidens design og brugervenlighed spiller en stor rolle. Det har altafgørende effekt på den besøgende og det afkast du får af deres besøg.

Ender besøget med en høj afvisningsprocent, eller en høj konverteringsprocent? Store dele af det, afhænger af dit design og navigationen på siden.

Med SEO-briller har det ligeledes en markant betydning. Søgemaskinerne er blevet så avancerede, at de nu vurdere hvor længe besøgende bliver på siden, hvad afvisningsprocenten er mv.

Så når du arbejder med din søgemaskineoptimering, skal du huske på at designet langt fra er ligegyldigt. Hverken for søgemaskinerne eller for de besøgende.

I det følgende vil vi gennemgå hvilke elementer der bør være på din hjemmeside, for at den fremstår både troværdig og professionel.

Se også: Hvad kendetegner en professionel hjemmeside?

Tjekliste til en troværdig hjemmeside

Du får her en tjekliste til hvilke konkrete områder du kan fokusere på, for at få en mere troværdig hjemmeside. De er inddelt på overskuelig vis.

Sider på hjemmesiden

Om os

Kontaktside med formular eller e-mail

Side om samarbejdspartnere

Referencer

Betingelser

Social

Twitter

LinkedIn

Google Plus

Facebook

Kontaktoplysninger

Adresse

CVR nr.

Telefonnummer

E-mail

Skype profil

Andet

Trustpilot

Betalingskort

E-mærket